perjantai 27. elokuuta 2010

Hevoisista

Niillä kerroilla, kun olen ollut bussikolarissa – vetävä aloitus, vai mitä? Harmillista sinänsä, etten pysty kuitenkaan vastaamaan kohonneisiin odotuksiinne/si, vaikka olen ihan faktapohjaisesti ollut kaksi kertaa bussikolarissa.

Tänään pakettiauto, jossa en ollut, törmäsi bussiin, jossa olin. Jatkoin lehden lukemista, kun oli se juttu kesken siinä.

Aiemmalla kerralla bussi, jossa en ollut, törmäsi henkilöautoon, jossa olin Oulussa, mutta siitä on jo sen verran aikaa, että sitä olisi jotenkin väsynyttä puida nyt.

Näin myös aika vitulti hevoisia tänään, mutta ne eivät törmänneet nähdäkseni yhteenkään bussiin.

Myönnän auliisti, että "hevoinen" on keskenkasvuista kaskuttelua, mutta minua se hymyilyttää. Olisi hauskaa, jos se olisi oikeasti hevoinen, mutta ei olisi, koska silloin se olisi oikeasti.

Loppukanoottina – tässä ei minusta ole mitään hauskaa – voitaneen todeta jotain, minkä muistin, kun aloin kirjoittaa tätä virkettä, mutta en muista enää.

3 kommenttia:

  1. Ei mulle vaan oo kerrottu mistään bussikolarista!

    VastaaPoista
  2. Näinkin pitkän ajan takaa palaan kommentoimaan: hassusti toimii ihmismieli! Olin tänään raitiovaunussa, joka törmäsi autoon. Siinä kolarihösän keskellä mielessä oli yhtäkkiä "vitulti hevoisia". Oli pakko olla lukevinaan, nauratti.

    VastaaPoista